VANLIGA FRÅGOR & SVAR
Innehållsförteckning
1. Frågor om frakt och leverans
1.1 Hur följer jag min beställning?
Via appen "Mina paket" från N-shift kan du följa alla dina paket från olika speditörer och däribland också de sändningar som vi skickar dig. Du loggar in med Bank ID så hittar appen själv de paket som är knutna till ditt personnummer och dig som mottagare. Det är först när det kopplats ett sändningsnummer till din beställning som du kan börja följa din sändning. Det sker i regel en bokning och därmed ett skapas ett sändningsnummer inom 12 timmar från att du genomfört ditt köp hos oss.
1.2 Hur rapporterar jag en transportskada?
Om du ser att varan eller dess förpackning har blivit skadad i transporten så måste du be chauffören att dokumentera skadan innan han lämnar av varan och kör vidare. Sedan mejlar du till vår kundtjänst under kontakta oss med ditt ordernummer och berättar att det blivit transportskadat. Transportskada måste rapporteras till Vesani inom 5 dagar från mottagandet av leverans och har inte chauffören antecknat transportskadan på fraktdokumentet så nekas reklamationen av transportskadan och ingen ersättning eller ny vara utgår.
2. Frågor om betalning & faktura
2.1 När får jag min faktura?
Vi samarbeter med Svea Bank AB som tillhandahåller våra olika betalningsmetoder och fakturahantering. I samband med att din leverans fått ett bokningsnummer hos speditör och är på väg för leverans till dig så ställs fakturan ut och skickas till dig via post eller mejl.
2.2 Kan jag delbetala min faktura?
Förutsatt att du väljer delbetalning vid tillfället för ditt köp i vår kassa så kan du delbetala. Du kan inte välja först kortbetalning eller faktura och sedan ändra dig till delbetalning i efterhand.
För mer frågor om delbetalning vänligen kontakta Svea Bank AB som tillhandahåller dessa tjänster. Ni når dem på kontaktuppgifterna nedan. Ange ert ordernummer hos Vesani och/eller eventuellt fakturanummer.
Svea kundtjänst E-post: kundtjanst.sveawebpay@svea.com
Svea kundtjänst telefon: 08 514 931 13
3. Tekniska frågor och produktfrågor
3.1 Jag har frågor om produkter eller tekniska anvisningar, var vänder jag mig?
Då kontaktar du vår kundtjänst antingen via mejl, chatt eller telefon. Vår personal är kunnig, engagerad och lösningsorienterad så de hjälper er på bästa vis.